Az együttműködések fontossága a honlapkészítés során

Köztünk jó az együttműködés, mert kiegészítjük egymást. Erős vagy, ahol én gyenge vagyok, ahol pedig te vagy gyenge, én vagyok erős. Sok tekintetben nem is hasonlítunk egymásra, de egymáshoz tartozunk, mert összeillünk, mint egy kirakós játék darabjai.

Dean Ray Koontz

Tartalom: 

Amikor elkezdtem honlapkészítő vállalkozásomat, még elképzelni sem tudtam, hogy egyszer majd valakivel együtt dolgozzak. Amikor egy vállalkozás fejlesztési tanfolyamon ez a kérdés felmerült, tényleg elképzelhetetlennek tartottam.

Elképzelhetetlennek, mert azonnal alkalmazottban gondolkodtam. A szokásos kis köröket futtatta a „majom elme” a fejemben: „Ugyan már, mikor lesz akkora a vállalkozásod, hogy valakit felvegyél, és a bérét kifizesd!?” 

Tudtam azonban, hogy el fog jönni az a pont, amikor segítséget kell kérjek, mert olyan területre kerülök egy megbízás által, amiben nincs még megfelelő jártasságom, így szakértőt kell keresnem.

Láttam, hiszen „a webes majd megoldja” feladatcsomag rendkívül szerteágazó, tulajdonképpen több feladatkört foglal magában: egyszerre kell(ene) lenni szövegírónak, programozónak, designernek, grafikusnak, marketingesnek, projektvezetőnek…hogy csak néhányat említsek. Nem véletlen az, hogy nagy cégeknél ezen feladatokra külön szakemberek vannak. Ez rendben is van. Hihetetlen gyorsan fejlődő világunkban naprakésznek lenni ennyi területen nem lenne egyszerű, ha egyáltalán lehetséges.

Ismeretségi körömben több grafikus, programozó, egyéb szakértő van, így tudtam, hogy lesz kihez fordulni, ha úgy adódik. Ez kezdte átformálni a gondolkodásomat. Ráébredtem, hogy ez nem feltétlenül jelenti az alkalmazotti foglalkoztatást, sokkal inkább a szakértői együttműködést.

Eleinte a fiam, aki maga is honlapokat készít, volt az első „közreműködőm”, bár hívhatjuk inkább kritikusomnak is. 😊 Ő is rendszeresen kért a honlapjai áttekintésére, főként a más eszközökön való kinézetek miatt, így aztán én is kértem őt.

Később nagyobbik lányom (aki kiváló író) a szövegek megfogalmazásában illetve cikk írásban segédkezett.

Azután, amikor az első webshopomat létrehoztam, megkerestem egy wordpress szakértőt, Szűcs Ádámot, akivel áttekintettünk, mintegy közösen ellenőriztünk minden működést. – A tesztelés amúgy is minden honlap elkészültekor fontos, kihagyhatatlan dolog!

Később, amikor Czibere Csilla weboldalához online tanfolyami felépítést beszéltünk meg, akkor már kapcsolatban voltam Harmat Ákos Sales Autopilot szakértővel, aki örömmel vett részt a folyamatban, s mutatta meg a SAPI számomra addig nem ismert rejtelmeit. 

Mindkét szakember szívesen adja át tudását, és azóta is kapcsolatban vagyunk.

Időközben eszembe jutott egy nagy tudású régi munkatársam, s bizonyos feladatokat elkezdtem neki delegálni.

 

csapatmunka

Az ősszel megkeresett egy régi kollegám, aki ügyfélkapcsolatok kiépítésében kérte a segítségemet, s bár ő eleinte csak excel táblában és telefonálásban gondolkodott, felépítettünk egy rendszert, melyben könnyebb az ügyfélkezelés és ügyfél történet követése. Ennél a folyamatnál egy kész ügyfélkezelő rendszerhez folyamodtunk, aminek személyreszabását a szoftver megalkotóival közösen végeztük.

Imádom a grafikai tervezéseket, de a kézzel való rajzolásban vannak nálam sokkal ügyesebbek. Így az idén év elején megkértem Bakonyi Viktóriát, akiről tudtam, hogy gyönyörűen rajzol, hogy egy logó elkészítésében segítsen. Ő pedig örömmel vállalta és egy csodálatos rajzzal örvendeztette meg ügyfelemet.

Sorolhatnám még a többi kialakult együttműködést, de nem a felsorolás volt a célom, s ne is sértődjön meg senki, aki itt nem lett kiemelve.

Az elmúlt év megmutatta számomra, hogy szükség van az együttműködésekre és kiválóan tudunk együttműködni, mind a szakértőkkel, mind azon ügyfeleimmel, akik ezt igénylik! (és igénylik! 🙂 )

 

Igényes és jól működő online felületeket hozunk létre, értéket adva ezáltal követőinknek, vásárlóinknak.

 

Nyugodt, békés, kiegyensúlyozott kapcsolatok ezek, melyekben mindenki a tudását, szakértelmét szeretetteljesen adja, így emelve egymást és ügyfeleink vállalkozását, életét.

Együttműködés ügyfeleimmel

Az ügyfeleimmel (furcsa is maga ez a szó nekem, hisz olyan kapcsolatok ezek, melyek számomra több jelentéssel bírnak) azért tartom fontosnak a honlapjuk elkészülte utáni együttműködést, mert tudom jól, hogy azután is adódnak feladatok a honlap és/vagy az arculat, brand körül.

Ha ebben segítségére vagyok, akkor ő a munkájára koncentrálhat, így azzal töltheti az idejét, illetve szabadidejében valóban pihenhet.

Igen, a hírlevelet, blog cikket neki kell megírnia, hisz ő a téma szakértője, de a feltöltéssel, formába öntéssel, kiküldéssel nem kell foglalkoznia.

Hibák is elfordulhatnak időnként, ki oldja meg, ha a weboldalt készítő kolléga már sehol sincs?

Ezen felül a vállalkozás folyamatosan fejlődik. Új oldalakra lehet szükség, vagy éppen valamit megszüntetni kell. Frissíteni kell az arculatot, vagy éppen új terméket dobunk piacra. De olyan is előfordulhat, hogy a honlapot később bővítjük webshoppal, majd online tanfolyammal.

Minden egy folyamat.

 

Semmi sem állandó, minden változik.

 

S ebben a változó világunkban jó, ha vannak körülöttünk emberek, akiknek segítségére számíthatunk, akikkel együtt valami értékeset nyújthatunk az emberiségnek.

Czibere Csilla tapasztalatai

Ma már egy vállalkozás online megjelenés nélkül nem is igazán vállalkozás.

Szükséges a weblap, a social media megjelenés, az online időpontfoglaló rendszer, hírlevél és még lehetne sorolni.

Amikor indul egy vállalkozás és ezt a saját tapasztalataim alapján mondom, mérlegelni kell, mi a fontos a vállalkozás fejlődése érdekében és ezt hogyan lehet a büdzsébe beilleszteni.  Hiszen rengeteg kiadással jár egy induló vállalkozás, de a fejlődés nem állhat meg.

Ilyenkor jön a dilemma, kell a weblap és az online mindenféle, amihez azt sem tudod, hogy nyúlj hozzá, de ez mennyibe fog kerülni, kitermeli-e a vállalkozás és a fő kérdés a hiteles, korrekt szakember.

Az a szakember, aki valóban támogatni akarja a munkádat és nem csak a zsebét megtömni.

Ajánlások alapján ma már meg lehet találni a megfelelő szakembert és azt javaslom kezdj is vele dolgozni.

Lehet az elején a zsebedbe kell nyúlni, de rövid időn belül a kiépített, automatizált rendszerek valóban helyetted dolgoznak.

A tavalyi év folyamán az arcjóga tréningjeim által végig mentem a folyamaton és volt agyalás, hogy kell-e ez nekem épp most vagy ráér.

Hála az égnek olyan kollégával dolgozom együtt, aki finoman, de tagadhatatlan észérvekkel támasztja alá minden esetben miért érdemes fejleszteni és hogyan lehet ezt lépésről lépésre megtenni.

Mert meg lehet tenni fokozatosan, ahogy a pénztárcád és az időd engedi. Igen, az időd, hiszen az anyagokat, a szövegeket, ami az online felületedre kerüljön azt Neked kell megírni és az időigényes munka.

De ha ezzel kész vagy, akkor ezen túl Neked valóban nem kell másra fókuszálnod, mint imádott szakmádra.

Egy jó webes szakember leveszi a válladról a többi terhet. Hogy honnan tudom ezt ennyire biztosan?

Tavaly nyáron amikor a tréningjeim oktatófelülete készült, pontosan ez történt. Egy négy részből álló, 28 napos arcjóga tréninget készítettünk el. A felületen videók, letölthető pdf-ek és ajándék anyagok is szerepelnek. Gondolhatod kedves Olvasó, mennyi munka volt ezzel a felülettel.

 A kolléganőmmel mindent leegyeztettünk, készítettünk egy megosztható online táblázatot, ahova az aktuális teendőket felvezettük és hogy azokat kinek és mikorra kell elvégezni. Bevontuk még a projektbe a megfelelő szakembereket is ki-ki a maga oldaláról, azokat az embereket, akiknek a segítsége szükséges volt a projekt sikerességéhez.

Ezt követően mindenki tette a dolgát és a rendszer, a hozzá kapcsolódó automatizmus, a landing oldal és minden más szépen a megbeszélt ütemben elkészült.

Az igazat megvallva ez egy munkával teli hónap volt mindannyiunk számára, de nem volt elakadás, haladtak a teendők és a rendszer működése is az első perctől kezdve szinte hibátlanul működött.

Azóta is minden kiválóan működik, persze kisebb elakadások mindig vannak, de gyorsan megoldjuk őket és ez a rendszer már mondhatni egy passzív bevételt hoz a vállalkozásom számára. Hiszen bárki, aki vásárol egy tréninget, az már nem igényel semmilyen tevékenységet. Na jó, a marketinget azt azért nem árt csinálni, mert különben a vásárlók nem találnak meg, de maga a rendszer teljesen önjáró. És persze azt se felejtsük el, egy jól kiépített hírlevélrendszer folyamatosan hozza az új potenciális ügyfeleket.

Szóval én amondó vagyok, hogy a mai világban együttműködések nélkül igen nehezen tud egy vállalkozás haladni, hiszen a vállalkozó önmagában nem érthet mindenhez.

A weblapkészítés pedig egy szakma és egy jól felépített weblap értékesít is, ezért nem mindegy, hogy ki csinálja azt. Egy jó webdesigner aranyat ér. Egyrészt, mert tehermentesít Téged sok olyan feladat alól, amit lehet Te is el tudnál végezni, csak az órákat venne el az életeből, amit mondjuk ügyfelekre fordíthatnál és ez bevételt hozna számodra. Másrészt egy szakember olyan dolgokat is lát, amit Te nem és úgy építi fel a honlapodat, hogy azt bármikor tovább tudd bővíteni, változtatni annak függvényében, ahogyan a vállalkozásod fejlődik.

És valljuk be őszintén, nincs annál jobb érzés, mint amikor tudod, hogy a vállalkozásod egyik fontos területe jó kezekben van és neked ezzel nem kell foglalkozni. Végezheted imádott tevékenységedet, fókuszálhatsz a szakmai dolgaidra, az ügyfeleidre és bezsebelheted az elismeréseket, a letisztult, könnyén kezelhető, stílusos weblapod miatt (is.)

Összegzés

A vállalkozások folyamatos fejlődése szükségessé teszi az együttműködések kialakítását, a szakértők bevonását. Érdemes a megfelelő, kiegyensúlyozott és hosszútávú közös munkában gondolkodni, így az erre megfelelő partnereket megtalálni. Ezek olykor szorosabb, máskor lazább hálót képező kisebb-nagyobb csapatok, melyek egymást támogatva közösen növekednek, értéket adnak ügyfeleiknek, az emberiségnek. 

Ha Neked miben segíthetünk?

Több
cikk

Tervezd az éved!

„Céltalan hajósnak egyik szél sem kedvez” (Seneca)

Töltsd le az évtervezőt és valósítsd meg az álmaid!