Egy tervtől a működő honlapig
avagy: Álom, Fittmummy kivitelben
Esettanulmány: Hogyan készítettük el egy online tanfolyam honlapját a tananyag megálmodójával?
Tartalom:
- Nelli álma: Egy online tanfolyam honlapja
- Közös tervezés, megállapodás
- Tartalomkészítés – videók, szöveganyag, képek
- Hogyan válik a szakmai tartalom működő honlappá? – a honlap szerkezetének kialakítása
- Létrehoztuk, adjuk el! - webshop létrehozása
- Próbavásárlóknak nyitva! – tesztüzemmód
- Fittmummy startol – akciók, kommunikáció a követőkkel
Az online tanfolyamok népszerűsége az utóbbi években exponenciálisan nőtt. Nemcsak az oktatók, de a tanulók számára is rengeteg előnyt kínálnak. Mit nyersz – természetesen, a kiváló oktatási anyagon kívül -, ha az online tanulási formát választod?
–Időt, amit a képzési helyre történő utazásra fordítanál,
–szabadságot abban, hogy a napirendedbe mikor iktatod be ezt a programot,
–többszöri ismétlés lehetőségét…
Ebben az esettanulmányban bemutatom, hogyan építettünk fel egy nagyszerűen működő, eredményes, professzionális online tananyagot értékesítő honlapot Nellivel, a megrendelőmmel. Lépésről lépésre követjük a folyamatot, az első ötletektől egészen a sikeres indulásig.
1. Nelli álma: Egy online tanfolyam honlapja
Nellivel 2023 decemberében találkoztunk először. Nagyon ambiciózus tervet vázolt: egy online tanfolyami oldal felépítését tervezte, amely videós leckék sorozatával segíti a kismamákat és az anyukákat. A projektterv, Nelli szenvedélye és elszántsága, illetve a megálmodott tartalom iránti privát elkötelezettségem, azonnal felkeltette az érdeklődésemet.
2. A közös tervezés, megállapodás
Beszélgetésünk végére mindketten tudtuk, hogy ez az álom már kettőnké, közösen fogjuk megvalósítani. Egyeztetések, finomítások következtek: milyen legyen a honlap struktúrája, milyen formában és milyen tartalmú elemeket jelenítsünk meg?
Én vázoltam a munkamódszeremet, a közös célhoz vezető lépéseket, elmagyaráztam a projektmenedzsment eszközeinket, a határidők fontosságát és a rendszeres kommunikáció szükségességét. Konkretizáltuk a keresőbarát szakmai kifejezéseket, végül megállapodtunk abban, hogy januárban kezdjük el a tényleges munkát.
A részleteket – a projekt publikálásának határideje, egyéni feladatok, költségek – szerződésben rögzítettük. Ez biztosította, hogy mindketten elkötelezetten dolgozzunk a munkaprogram sikeréért.
3. Tartalomkészítés – videók, szöveganyag, képek
Miközben én a honlap fő szerkezetét építettem, Nelli elkezdte a videók felvételét. Ezek a tanfolyam gerincét képezik, így különösen fontos volt, hogy jó minőségűek és informatívak legyenek.
Nelli a videók mellett a tanfolyamhoz szükséges szövegeket is megírta. Ezek az anyagok segítettek abban, hogy a honlap látogatói könnyen eligazodjanak és megértsék, mit kínál a tanfolyam.
A vizuális elemek (pl. képek, ábrák) ugyancsak kulcsfontosságúak voltak a honlap minél informatívabb kialakításában. Nelli gondosan válogatta ezeket, hogy illeszkedjenek a tartalomhoz, vonzóvá tegyék az oldalt és a terméket
4. Hogyan válik a szakmai tartalom működő honlappá? – a honlap szerkezetének kialakítása
Mik voltak az én fő szempontjaim a honlap szerkezetének kialakítása során? Törekedtem arra, hogy az oldal megnyitása, a címsorok pár másodpercnyi áttekintése (szkennelése), olyan élményt nyújtson a felhasználónak, hogy maradjon, ismerkedjen tovább a tartalmakkal, vagyis: „a pozitív első benyomás” ne engedje továbblépni! A felhasználóbarát megjelenítés, a személyre szabott „megszólítás”, a logikus menüpontokkal támogatott, gyorsan átlátható navigáció, mind azt a célt szolgálják, hogy a látogatók könnyen megtalálják, amit keresnek. Ha ezekhez társul a gyors betöltési sebesség, mobilbarát verzió működése, akkor közelítünk a honlap sikeres működéséhez.
5. Létrehoztuk, adjuk el! - webshop létrehozása
Februárt mutatott a naptár, amikor Nelli is, én is elkészültünk az egyeztetett feladatainkkal. Dolgozhattunk tovább minden leckével és szöveggel, így a honlap és a tanfolyami oldalak használhatóvá váltak.
A webshopban két fő terméket hoztunk létre, amelyek a tanfolyam különböző szintjeit képviselték. Ezeket gondosan terveztük, hogy megfeleljenek az eltérő igényeknek és költségvetéseknek.
Az értékesítési oldalak célja az volt, hogy meggyőzően bemutassák a termékeket és motiválják a látogatókat a vásárlásra. Részletes leírások, vásárlói vélemények és vizuális elemek segítettek ebben.
A kártyás fizetési rendszer integrálása biztosította, hogy a vásárlók könnyen és biztonságosan tudjanak fizetni. Fontos volt, hogy a folyamat gördülékeny legyen, és ne okozzon problémát a felhasználóknak.
Az automatikus számlázási rendszer segítségével a vásárlók azonnal megkapták a számláikat, ami növelte a bizalmat és a professzionális megjelenést.
6. Próbavásárlóknak nyitva! – tesztüzemmód
Nagy gondot fordítottunk arra, hogy honlap aktiválása előtt alaposan teszteljük a vásárlási folyamatot, hogy minden funkció hibátlanul működjön. Kipróbáltuk a különböző fizetési módokat és ellenőriztük, hogy minden tranzakció sikeresen lezáruljon.
Az e-mail-rendszerek ellenőrzése során biztosítottuk, hogy minden vásárlás után a megfelelő értesítések és visszaigazolások eljussanak a vásárlókhoz. Ez növeli ugyanis a felhasználói élményt és az elégedettséget.
A tanulói fiókok áttekintése során megbizonyosodtunk arról, hogy minden felület jól látható és könnyen használható. Az egyszerű navigációnak és az átláthatóságnak – ahogyan terveztük is – kulcsfontosságú szerepet szántunk.
7. Fittmummy startol – akciók, kommunikáció a követőkkel
Nelli március elejére, nőnapra tervezte a honlap aktiválását. Az ezt megelőző hetekben aktívan kommunikált a követőivel, hogy felkeltse érdeklődésüket. A közösségi médiában közzétett posztok és hírlevelek mind hozzájárultak a sikeres induláshoz.
Enter…csillagszóró…start…akcióóóóóó! Mi mással kezdhettünk volna, mint egy különleges akcióval, amely vonzó ajánlatot kínált a vásárlóknak. Ez jelentősen növelte az oldal felfedezőinek létszámát, az eredményes üzletkötések mennyiségét.
A nőnapi indulás sikeres volt. Az előzetes kommunikáció és az akciók hatására jelentős érdeklődés övezte az új tanfolyamot. Az első hetekben számottevő mennyiségű vásárlás történt, pozitív visszajelzéseket kaptunk. Ez az irányvonal azóta is változatlan.
A honlap elkészítésének munkadíja körülbelül egy hónap alatt megtérült. Ez kiemelkedő eredmény, amely igazolja, hogy a gondos tervezés és a felhasználóbarát kivitelezés után megtérül a befektetett energia, anyagi ráfordítás.
Összegzés, eredmények értékelése
Az esettanulmány bemutatja, hogyan lehet egy online tanfolyam honlapját sikeresen megvalósítani. A jól kidolgozott tervek, a részletes, aprólékos kivitelezés és a folyamatos kommunikáció, mind hozzájárultak a projekt sikeréhez. Nelli kitartása és munkája, valamint a professzionális technikai megvalósítás biztosította, hogy az indulás zökkenőmentes legyen, és a tanfolyam gyorsan népszerűvé váljon.
GYIK
1. Mennyibe kerül egy online tanfolyam honlapjának elkészítése?
Az árak változóak, de egy áttekinthető, a vásárlói igényeket kielégítő honlap elkészítése néhány százezer forinttól indulhat, a bonyolultabb rendszerek pedig, több millió forintba is kerülhetnek.
2. Mennyi idő alatt készül el egy ilyen honlap?
Az időtartam a projekt méretétől és komplexitásától függ, de általában 2-3 hónap szükséges a teljes megvalósításhoz.
3. Milyen technikai ismeretek szükségesek a honlap fenntartásához?
Alapvető webes ismeretek és némi tapasztalat hasznos lehet, de a legtöbb technikai részletet a fejlesztő csapatunk szívesen kezeli.
4. Hogyan lehet hatékonyan népszerűsíteni az online tanfolyamot?
Marketingre szükség van. A közösségi média, hírlevelek és SEO optimalizálás mind hatékony eszközök lehetnek a tanfolyam népszerűsítésére.
5. Milyen fizetési rendszereket érdemes integrálni?
A legnépszerűbb fizetési rendszerek közé tartozik a PayPal, Stripe és a bankkártyás fizetések, amelyek egyszerű és biztonságos tranzakciókat biztosítanak.
Ha további kérdések maradtak Benned és/vagy valamely rendszer felépítésében segítségre van szükséged írj a lenti gombra kattintva.