Facebook, Google, email marketing?

AVAGY: 

A közösségi média, google, hírlevélküldők - melyiket érdemes használni?

Számos vállalkozótól hallottam az utóbbi hetekben, hogy a facebook elérései az utóbbi időben csökkentek. Sem organikusan (=kiemelés és hirdetés nélküli posztok), sem hirdetések által nem jönnek azok az eredmények, amik korábban jellemezték a vállalkozásához kapcsolódó közösségi média tartalmait. A hirdetések ára jelentősen megemelkedett, s többen jelentős összegeket „égettek el” eredménytelen kampányokban.

Másik, mostanában sokszor jelentkező probléma a facebook fiókok, csoportok feltörése, illetve facebook általi letiltása, befagyasztása, melynek legtöbbször NINCS MEGOLDÁSA. Hiába jelzik a facebooknak, semmi nem történik.

Tartalom: 

 

Mindennek sok oka lehet, s hiába feltételezzük a legjobbakat, s nem merülünk el a panasz és szitok áradatban, nem hoz eredményt – szóval nem is érdemes elmerülni az említettekben 😊 .

Mit tehetnénk akkor?

Jogos a kérdés. Először is: Lássuk be végre, hogy a közösségi média követőink listája NEM A MI TULAJDONUNK! A közösségi médiával bármi történik, elveszíthetjük mindazt a követő tábort, vásárlói réteget, akit hosszas kemény munkával felépítettünk. Hogyan éreznéd magad ilyen esetben?

Gondoljuk végig ismét, ki az ideális ügyfelünk. Biztosan a facebook az a felület az, ahol őt el tudom érni? Milyen más helyeken érhetem el, amire eddig nem gondoltam?

A közösségi média tartalmaink céljainak egy részét blogolással is elérhetjük, mely szintén nem függ a közösségi média cégek kénye-kedvétől. A blogolás előnyeiről itt olvashatsz

Ha hirdetés, akkor Google

Ha hirdetéseket szeretnél feladni, akkor a Google Ads szolgáltatását javaslom, szemben a közösségi média (továbbiakban KM) hirdetésekkel. A kettő közötti különbség legszembetűnőbb tulajdonsága a következő: A közösségi médiás hirdetéseknél ugyan van lehetőséged bizonyos beállításokra azzal kapcsolatban, hogy kit célzol a hirdetéseddel, de a KM mindenkinek feldobálja, aki ezen csoport leírásnak megfelel, anélkül, hogy az illető a témában keresgélne. Ezzel szemben a Google annak dobja fel a hirdetésedet, aki KERES adott témában.

Megfigyelted már, hogy a keresések eredményeinek első elemei mindig hirdetések?

PÉLDA: Földmérőként hirdeted magad, s a KM feldobálja mindenkinek a hirdetésed, aki 40-50 év közötti férfi (mert így adtad meg a hirdetési beállításoknál), míg a google azoknak fogja felkínálni a hirdetésedet, akik erre a szolgáltatásra keresnek.

keresés földmérőre

Másik különbség, hogy míg a KM hirdetés minden megjelenéséért fizetsz (tehát akkor is, ha olyannak hozza fel, akit nem érdekel a téma, és görget tovább!) a Google Ads hirdetései esetén csak a kattintásokért fizetsz. Ez azt jelenti, a fenti példánál maradva, hogy ha az eredmények közül amelyikre rákattintok csak az a hirdető fizet ezen találati kijelzésért. Tehát ha csak az elsőre kattintok, akkor csak az a monori cég, a többi nem, pedig a szememmel látom, a harmadik esetében ott a telefonszám is, akár fel is hívhatom, anélkül, hogy rákattintok, és neki egy fillérjébe is kerülne. Nem azt akarom mondani ezzel, hogy ingyen hirdethetsz a Googleban, de azt igen, hogy összességében olcsóbb, mint a KM és ami még fontos, hogy minőségi érdeklődőt fog szállítani Neked, hisz olyannak mutatja meg hirdetésed, aki érdeklődő a témád, terméked, szolgáltatásod iránt.

Érdeklődés fenntartása, érdeklődők ügyféllé konvertálása

A hirdetéseken túl fontos még a meglévő érdeklődőid, ügyfeleid, vásárlóid megtartása, érdeklődésük fenntartása, vásárlásra ösztönzésük, vagy akár érdeklődőből vásárlóvá változtatásuk.

Na ez így kicsit talán varázslatosnak hangzik 😊, de nincs szó se mágiáról se egyéb trükkökről.

Erre kiváló a feliratkoztatás és a hírlevél küldés. Ez esetben egy hírlevél listára iratkoztatod fel aminek több előnye van a KM csoportjaival szemben. Első és legfontosabb: sokkal inkább a TIED, mint a KM-en lévő csoporttagok listája. Adatvédelmi tájékoztatót megismerve érdeklődőid beleegyeznek adataik tárolásába, így azt Te magad tárolhatod, amíg világ a világ, s amíg a benne lévő egyének másképp nem rendelkeznek – ezzel szemben, ha a KM bezárja a csoportod, vagy Téged kizár belőle nem férsz hozzá a tagok listájához, nem tudod felvenni velük a kapcsolatot.

 

 

Már hallom, ahogy többen azt mondják: „Jó, jó, de én sem szeretek hírlevelet kapni! Törölni szoktam őket!” Értem és megértem, azon levelek esetén, amiknek nincs az ügyfél felé értéke. Ezzel azt akarom mondani, hogy ha megfelelő értéket nyújtasz és személyre szabott leveleket írsz a listádon lévőnek, akkor hidd el, hogy olvasni fogják! Miért jó ez? Mert a személyre szabott levelekkel úgy érzik, hozzájuk szólsz személyesen, egy közösséghez tartozás élményét, a saját szakértői státuszod erősítheted! Értékes tartalmakat nyújtva egyre épül a bizalmuk Benned és/vagy terméked iránt, így szépen lassan (vagy egyesek gyorsan 😊 ) hűséges követőid, vásárlóid lesznek.

Biztos vagyok benne, hogy vásároltál már interneten keresztül többször is. Gondold el, mikor voltál jobb érzéssel a vásárlás után: amikor kedves köszönő emailt kaptál a vásárlás után, vagy amikor csak egy rideg, a vásárlás részleteit megmutató emailt?

Nem kell mindig nagy dolgokra gondolni. 

Bennem például igen maradandó nyomot hagyott, amikor egy webshopban órát vásárolva, néhány kedves, rövid mondat volt a levél elején. Nagyjából így hangzott: „Remekül választottál. Az általad vásárolt óra gyönyörű, biztosan jól fog mutatni a karodon.”

Mennyivel jobb vásárlói élmény ez, mint a vásárlás részleteinek tételes felsorolása önmagában!

Hírlevelek felhasználási lehetőségei

A hírlevél rendszereket használhatod feliratkozó gyűjtésére, az érdeklődés fenntartására, vásárlásra vagy újra vásárlásra ösztönzésre. Hírlevélsorozatokkal segítheted ügyfeleid életét, munkáját, akár tananyagok formájában. Rendezvényekre feliratoztathatsz, emlékeztető majd utánkövető emaileket küldhetsz. Mindezeket előre időzítve, csoportosan, automatikusan. Csak egyszer beállítva az automatizmusokat, s ők végzik a dolgukat. Akkor is, ha Te nyaralni mész.

A marketing stratégiád fontos része kell(ene) legyen. Ezen rendszerekben mérheted a levélmegtekintéseket, a levélből átkattintásokat, egyénenként megnézheted ki az, aki megnyitja a leveled, ki nem. Ki kattint a benne lévő emailre és ki nem. Ez alapján csinálhatsz A/B teszteket, megnézheted melyik eredményesebb.

A listádon lévő embereket mindig tudod értesíteni újabb tartalmaidról, vállalkozásod alakulásáról, változásáról, rendezvényeidről, újabb termékeidről. Meglévő ügyfeleidet elsőként értesítheted, különleges kedvezményt adva nekik.

S lehet, hogy az, aki egy ideje olvassa leveleidet, egyszer csak vásárlóddá lesz. Marketinges körökben mondják is, hogy egy „érintés” általában nem elég a vásárláshoz, több kell.

 Itt jusson eszedbe, amikor Te hezitáltál valami megvásárlása előtt, utána olvastál, teszteket néztél, vásárlói véleményeket olvastál, többször belefutottál a hirdetésbe…stb

Ha még többet szeretnél tudni az email marketing erejéről olvasd el az erről szóló blogbejegyzésemet is! 

Összefoglalás

Jó a KM, használd azt, amelyiken ideális ügyfeledet megtalálod, de mellette építsd fel a feliratkozói listádat, tedd azt marketing stratégiád részévé! Építsd a szakértői státuszod, és a bizalmat ügyfeleidben hirleveleid által!

Hirdetések esetén gondolj a Google-ra is a KM mellett. Ne feledd, hogy a KM listád bármikor eltűnhet, elveszhet, míg a hírlevél feliratkozóid nem. 

Ha további kérdések maradtak Benned és/vagy valamely rendszer felépítésében segítségre van szükséged írj a lenti gombra kattintva.

Neked miben segíthetünk?

Több
cikk

Tervezd az éved!

„Céltalan hajósnak egyik szél sem kedvez” (Seneca)

Töltsd le az évtervezőt és valósítsd meg az álmaid!