A kereső-
optimalizálás folyamata
A tartalmat a kiválasztott kulcsszavakra építed fel.
A kulcsszó az a kifejezés, amit a felhasználó a Google keresőmezőjébe beír, és amire a Google keresőmotorja a lehető legrelevánsabb választ igyekszik adni.
Emiatt is nagyon fontos a célközönség ismerete. A különböző csoportok különböző kulcsszavakra fognak rákeresni, így ha ez a lépés nem teljesen jó, akkor a keresőoptimalizálás eredményét is csak lassabban vagy sehogy sem fogod látni. Elvégre az ügyfeleknek egy része vagy nehezebben vagy egyáltalán nem talál meg téged.
Jó esetben a tartalmadat előre felépített struktúra szerint építed fel. Ez egyrészt segíti a Google feltérképező robotjait, hogy eligazodjon a tartalomban, valamint segíti a felhasználót is, hogy eligazodjon a honlapodon.
Bár nincs olyan, hogy minimálisan szükséges mennyiség, de gondolom sejted, hogy egyetlen, 5 éve frissült bejegyzés miatt te sem jelentkeznél ügyfélnek. Mire kellő mennyiségű és minőségű bejegyzést létrehozol, az természetesen időbe telik.
A weblapod rangsorolása a Google szempontjából
A SEO 3 pillére használattól függően egymást vagy segítve, vagy egymást gyengítve hat az oldalad rangsorára. Ennek alapján ha ezeket nem jól használod, akkor az szintén nyújthatja azt az időt, amíg eredményt fogsz látni a munkádból.
A technikai SEO
A SEO technikai részeihez tartozik, hogy mennyire látja át a Google a tartalmadat. Ezt segítheted oldaltérképpel, valamint a megfelelő sebességet segítő tömörítéssel.
A belső SEO
A kulcsszókutatás eredménye alapján megírt, megfelelően rendszerbe foglalt szövegnél még nem ér véget a feladatod.
Mivel a Google nem tudja értelmezni a képeket, így a képaláírások segítik ezek feltérképezését. A belső linkek létrehozásával (azaz amikor egyik bejegyzésed egy másik, szintén saját bejegyzésedre mutat) a honlapod egészéről kap pontosabb képet a keresőrobot. Ezáltal olyan embereknek tudja felkínálni, akiknek tényleg te adsz választ a kérdésére.
Ne felejtsd el, hogy egy bejegyzést alapvetően az olvasónak írsz, nem pedig a robotnak. Így elsődleges, hogy a célcsoportod kérdésére adjon választ.
Addig, amíg egy robot könnyen és gyorsan, akár egyetlen nap alatt is felfedezi, hogy új tartalom jött létre, ez egy emberre már nem igaz. Publikáld a cikkeidet minél több, releváns helyen, hogy az olvasók is tudják, hogy új tartalmat hoztál létre.
A külső SEO
Ez más, a célcsoportod számára releváns oldalakkal való együttműködést jelent. Építs linkeket lehetőleg már jól működő oldalakon, együttműködő partnerségen keresztül.
Ennek megvalósítására létrehozhatsz egy saját, második oldalt is, ha bírod energiával két oldal feltöltését. Egymást érintő témáknál az egyik témakörben az egyik oldalad, a másikban a másik lesz az erős, és egymást erősíthetik.
Miért tart sokáig az eredmények elérése SEO-val?
Technikai gondok
A SEO használatával gyors eredményt is el tudsz érni, ha technikailag vannak gondok. Azaz a tartalmad jó és hasznos, de a Google vagy nem fér hozzá, vagy ha hozzá is fér, akkor sem érti, hogy mit szeretnél. Ezek javítása után az sem kizárt, hogy látványos eredményeket érsz el viszonylag gyorsan.
Indexelés
A Google keresőrobotjainak alapesetben szükségük van némi időre, míg feltérképezik a weblapodat, és észlelik a változásokat. Ehhez akár néhány hétre is szükségük lehet, ha nagy az oldalad, vagy régen változtattál rajta.
Rangsorolás
„Ha valamit el szeretnél rejteni, jelenítsd meg a keresési eredmények 2. oldalán”
A felhasználóknak csak igen kis %-a jut el a második oldalig, így egy 3. vagy sokadik oldalon megjelenő bejegyzés kevés eséllyel jut organikus forrásból olvasóhoz. Az 1. oldalra jutva már megnőnek az esélyeid arra, hogy az olvasó téged választ.
Adatgyűjtés ügyfélelégedettségről
Bár a Google intelligens, a SEO esetében felhasználja az oldaladon járó látogatóktól gyűjtött adatokat is. Figyeli például azt, hogy mennyi időt töltött a honlapon, visszatér-e hozzád, olvas-e más cikkeket vagy csak azt az egyet, amire kattintott.
Ha a bejegyzéseidet tényleg a célcsoportod igényeire szabva, olvasmányosan fogalmaztad meg, akkor ezzel nem lesz gondod.
A SEO rangsorolását viszont ez a lépés nyújtja leginkább meg. Egy alacsony látogatottságú, vagy épp most induló weblapnál még nincs elég adat arra vonatkozóan, hogy az olvasó mennyire tartja relevánsnak és jónak a tartalmadat.
Mit tudsz tenni, hogy gyorsítsd a folyamatot?
Technikai felülvizsgálatok
Kísérd figyelemmel legalább havonta, hogy a kiválasztott kulcsszavakra hogyan teljesítenek a cikkeid. Ha azt látod a Search Console-ban, hogy egyáltalán nem az elvárásaid szerint alakulnak a dolgok, akkor változtass.
Pl.: ha meg sem jelenik, vagy számodra teljesen idegen szavakra jelenik meg a cikked, akkor valamit nem sikerült megértetned a Google-lal.
Ezeket időben észlelve nem megy el időd teljesen fölöslegesen.
Türelem
A legelső, amivel tisztában kell lenned, hogy reális elképzeléseid legyenek ezzel kapcsolatban. Ha türelmetlen vagy, idő előtt feladod, akkor azzal az egészet leállítod. A türelemmel és kitartással viszont lehetőséget adsz az oldaladnak.
Fizetett hirdetések
A fizetett hirdetések pénzbe kerülnek és a hatékonyságuk is rendre elmarad az organikus találathoz képest, ráadásul kezdő weblap nem feltétlen tudja alkalmazni.
Amennyiben mégis fizetett hirdetésekkel hozol látogatót az oldaladra, segíted a Google-t abban, hogy az ő viselkedésük alapján ítélje meg, hogy mit gondolnak a látogatóid. Ezzel pont a fentebb már említett ügyfélelégedettségről kap gyorsabban jelzést az algoritmus.
A cikk MUNDRÁK RENÁTA vendég írónk írása. Köszönjük Renáta!