Mondhatnám azt, hogy mindig, ha szeretnéd magadat vagy termékedet megismertetni a világgal, de ez így nem lenne igaz.
Hiszem és vallom, hogy a honlap egy kiváló eszköz arra, hogy megismerjen a világ, hogy megjelenjen valaki az online térben, de nem az egyetlen eszköz. Másrészt van olyan is aki nem akar megjelenni, mert nem akarja magát megmutatni és/vagy anélkül is annyi munkája van, hogy még sok is, nincs igénye az online térben való reklámra, vevőszerzésre, megmutatkozásra.
A honlap megmutathat Téged, szolgáltatásodat, termékedet. De önmagában egy kész honlap, bármily szép is, nem fog hatalmas eredményt hozni, legalábbis azonnal biztosan nem.
Az interneten barangolva gyakran találhatunk olyan oldalakat, amelyről már messziről látszik, hogy nem gondozzák azt jó ideje, régóta nem volt tartalmilag frissítve. Ez egy megszűnt cég esetén lehet nem probléma (bár érdemes lenne a megszűnéssel együtt a weboldalt is megszüntetni), de egy működő cégnek pazarlás, nevezhetjük ablakon kidobott pénznek a tárhelybe és a weboldalba fektetett összeget, ha az nincs rendszeresen gondozva.
Ahogy a világ változik, mi magunk, a cégünk is változik, a honlapnak érdemes követnie e változásokat.
Ha pedig még érdeklődőket, minőségi látogatókat, vásárlókat is remélünk a honlapunktól, akkor pedig kötelező a rendszeres karbantartás, tartalom feltöltés. Amikor ugyanis egy potenciális vásárlónk szolgáltatást/terméket keres, akkor mit is csinál? Beírja a keresőbe vágyainak megfelelő kifejezést: pl. „fekete rövidszárú csizma” vagy „elektromos autók hatótávolsága” . A keresőmotor pedig kiadja a keresésének megfelelő találatokat. Sok-sok oldalon keresztül.
Te hány ilyen oldalt nézel végig, a keresési eredményekből?
Nos, szerintem a legtöbben a második oldalig sem jutnak el. Az első oldalon megjelenő találatokról vándorolnak tovább.
Jó, jó, mondhatod, de akkor miért van annyi találati oldal? A válasz egyszerű: mert sok olyan honlap lehet, ami pont az adott termékkel, szolgáltatással foglalkozik.
De akkor ki kerül az első találati oldalra? No ez egy jó kérdés! Mondhatnám válaszul, hogy az, akit a google „érdemesnek” talál. De ehhez az kell, hogy a honlappal törődjenek, RENDSZERESEN törődjenek.
Hogy hogyan, és pontosabban miként, vagy hogy kit tart a google érdemesnek az első oldalon való megjelenésre, arról sokat lehetne beszélni, de itt most inkább kanyarodjunk vissza oda, hogy kinek érdemes weblapot készítettnie, készítenie?
Véleményem szerint annak, aki a megjelenésével, terméke, szolgáltatása megismertetésével a világnak szolgálatot kíván tenni, ezen vágyaiért FOLYAMATOSAN dolgozik, a weblapján keresztül is.
Mai rohanó világunkban legtöbben azonnali eredményeket akarnak látni, türelmetlenek a folyamatokkal szemben. Pedig a jó találati eredménynek eléréséhez idő kell. Ezért is kell a folyamatos és türelmes honlap építés, fejlesztés.
Ha Te is szeretnéd megmutatni Magadat a világhálón, s hajlandó vagy a következetes, folyamatos szolgálatra, keress bátran, nézzük meg, miben lehetek én a Te szolgálatodra!