Érdemes ma blogolni?

AVAGY: 

A blogírás előnyei 8 pontban
(Az utolsó különösen fontos!)

Sokan felteszik a kérdést: A videók és rövid tartalmak korszakában az emberek valóban olvasnak még blogokat?

Az adatok magukért beszélnek.
Az Optinmonster 2021-es cikke szerint az internetfelhasználók 77%-a olvas blogokat!
De a dolog ezzel még nem ér véget:
Ebben a cikkben a Hubspot arról ír, hogy a keresőoptimalizálás (SEO) eredményesebb, mint az egyéb reklámok. (A kereső-optimalizálás vagy a SEO lehetővé teszi annak megértését, hogy a fogyasztók hogyan keresnek és találnak információkat a márkádról és versenytársaidról az interneten. Ha marketingkezdeményezéseibe beépíted a SEO stratégiákat, az növeli webhelyed láthatóságát és javítja a rangsorolását. Ezek a statisztikák segítenek javítani a keresőoptimalizálási stratégiát, növelni a webhely forgalmát és növelni a konverziókat. (Forrás: https://www.hubspot.es/marketing-statistics))

Ezért olyan érdekes, sőt értékes, ha blog bejegyzéseket írsz!
Emiatt ebben a cikkben elmagyarázom a blog előnyeit és a stratégiai kérdéseket is megemlítem!

A blog 8 előnye, amellyel fellendítheted vállalkozásodat és ügyfeleket szerezhetsz

Igen, egy blog írása időt és erőfeszítést igényel, de megéri az idő és energia befektetést. Olvasd el e bejegyzést és meglátod miért! Szerintem ezek után rendszeresen írod majd a cikkeidet!

1. Nagyobb, jobb minőségű forgalmat kapsz

Kezdjük a blog egyik legismertebb előnyével: nagyobb organikus forgalmat érhetsz el.

Ez azt jelenti, hogy a különböző kulcsszavakat támadó tartalom létrehozásának köszönhetően a blogod bekerül a keresőmotorba, és látogatókat vonz.

Nem is akármilyen látogatókat!

Ha jó kulcsszótanulmányt végzel, akkor nemcsak forgalmat vonz, hanem megfelelő forgalmat is (olyan embereket, akik érdeklődnek az általad értékesített termékek és szolgáltatások iránt).

Képzeld el például, hogy könyvelőként egyéni vállalkozókat szolgálsz ki.

Mivel kíválóan tudod, hogy ennek a profilnak az egyik fő problémája az adók kérdése (és erre külön szolgáltatása van), Ön olyan kulcsszavakat támadsz meg, mint például:

  • Egyéni vállalkozók személyi jövedelemadója: az adóval kapcsolatos kétségek megoldása.
  • Egyéni vállalkozó jövedelemkimutatás (év): megtanítani nekik, hogyan lehet pénzt megtakarítani.

 

Mert nem csak a látogatók, hanem a potenciális ügyfelek vonzásáról van szó.

2. Elkápráztatod a Google-t és jobb helyezést kapsz!

A tartalom írása a webhely általános SEO-jának is előnyös. 

Hogyan?

A Google algoritmusa úgy értékeli, hogy a webhelyed nem állandó, hanem folyamatosan új tartalommal frissül.

Ráadásul egy bloggal sok plusz pontot kapsz az algoritmustól:

  • Javíthatod a látogatók tartózkodási idejét a honlapodon.
  • Növeli az oldalmegtekintések számát és ezáltal csökkenti a visszafordulási arányt (visszafordulás = lap elhagyás).
  • A belső hivatkozásokkal több „erőt” küldhet a stratégiai oldalaknak, hogy azok jobb helyezést érjenek el.

Röviden: Javítod webhelyed felhasználói élményét.
Ez pedig az egyik kritérium, amelyet a Google a legjobban értékel a pozicionáláskor!

3. Könnyebben táplálod közösségi hálózataidat

A blog fenntartása lehetővé teszi olyan tartalom létrehozását, amelyet más formátumokban újra felhasználhatsz közösségi média platformjaidon.

Ezt nevezik tartalomporlasztásnak.

A blog tartalmának ez a porlasztása vagy újrahasznosítása két előnnyel jár:

  • Különféle csatornákon keresztül vonzza a látogatókat.
  • Időt és fejfájást takarít meg, amikor tartalmat szeretnél létrehozni a közösségi média oldalaidra.

Nagyon egyszerű olyan rendszert létrehozni, amelyben a következők fordulnak elő:

  1. Írsz egy bejegyzést a blogodba.
  2. Ebből a bejegyzésből több kiemelkedő kifejezést is megoszthatsz a Twitteren.
  3. Az új bejegyzést néhány sztorival jelented be az Instagramon, amelyek összefoglalják a bejegyzés tartalmát (csak adaptálni kell a kiemelt képet).
  4. Bármilyen trükköt, tippet vagy eszközt adsz, külön kiadványt készíthetsz.

És ez csak egy példa. Ha podcast- vagy YouTube-csatornád is van, a tartalom részletre bontásának lehetőségei megsokszorozódnak.

4. Megmutatod ügyfeleidnek, hogy megbízhatnak benned

– Miért bízzak benned?

Ez az első kérdés, amelyet feltesznek azok, akik először lépnek be a webhelyedre. 

Ezért a blogod az ideális platform arra, hogy megmutassa a potenciális ügyfeleknek:

  • Mivel foglalkozol
  • Az ágazatában szerzett tapasztalataidat
  • A munkamódszere(i)d
  • Eredményeid az ügyfelekkel

Mert így valóban látni fogják, milyen veled együtt dolgozni, és ennek az eredményét.

Képzeld el, hogy fel kell újítanod a konyhádat.

Gyors és hatékony szolgáltatást szeretnél, hogy ne kelljen hetekig otthon dolgoznod, és elkerülje a jövőbeni problémákat. Keresgélsz az interneten, és egy ideig kutakodva tétovázol két olyan vállalkozás között, amelyek weboldalai tetszettek neked.

Mindkettő hasonló szolgáltatást és azonos árkategóriát kínál…

De az egyiknek van blogja.

Tartalma a hatékony reformok véghezvitelével foglalkozik, melyek a legalkalmasabb anyagok, vásárlói sikertörténetek…

Melyik üzlet ad nagyobb önbizalmat? 

Valószínűleg az, hogy elolvasod valamelyikük blogját, fontos tényező annak eldöntésében, hogy kit alkalmazz.

Adunk egy számot, amelyet az Optinmonster kiemel: „A tartalommarketingre koncentráló marketingesek 13-szor több lehetőségük van a pozitív ROI elérésére.”

13! Ez jó, igaz? 😉 

(ROI= Return on investment = befektetett tőkéhez viszonyított megtérülés)

5. Van egy hangszóród, amellyel megkülönböztetheted magad a versenytársaktól

Nos, most már tudod, hogyan veheted rá potenciális ügyfeleid, hogy megbízzanak benned. 

A következő trükkös kérdés, amit gyakran feltesznek: „Miért vásároljak tőled, és ne valaki mástól?”

A blog ismét nagy előnyt jelent. 

A blogod egy hangszóró, amellyel továbbíthatod:

  • Az értékeid
  • A céged  filozófiáját
  • A munkához való hozzáállásod
  • Mit csinálsz, amit mások nem?

Röviden, ez az a hely, ahol megmutathatod, mi tesz téged egyedivé, és hangsúlyozhatod az értékajánlatodat a webhelyeden túl

Ez pedig elengedhetetlen ahhoz, hogy megkülönböztesd magad versenytársaidól.

Mi például azzal különböztetjük meg magunkat másoktól, hogy a fenntartható Google pozícionálásban hiszünk, s a bevált „Túprimero” módszerrel dolgozunk. 

Fontosnak tartjuk a vállalkozói folyamatok automatikus rendszerbe építését, ezáltal pénzt és időt takarítva meg a hozzánk fordulóknak.

Tartalmaiddal mutatod meg, magyarázod el, hogy szolgáltatásaid és termékeid milyen hozzáadott értéket képviselnek.

6. A kételyeket, kifogásokat előre megoldod

Tévhit, hogy minden blogbejegyzést pozícionálni kell. Hazugság.

Velük a következőket is megteheted:

  • Erősítheted céged márkaimázsát.
  • Új érdeklődőket szerezhetsz
  • Elköteleződés növelése (a következő pontban látni fogjuk).

Ezenkívül megoldhatja a potenciális értékesítési kifogásokat.

Az értékesítési kifogás minden olyan kétség vagy félelem, amely megakadályozhatja ideális ügyfeled abban, hogy megvásárolja a termékedet vagy szolgáltatásodat.

  • A végén pedig linkelhetsz az eladási oldalra.

Lehet, hogy a cikked nem pozícionál, de segít több eladás lezárásában.

7. Értékes, jó tartalommal teszed lojálissá vásárlóidat

Ez az, hogy a blog segíthet abban, hogy ügyfeleid többször vásároljanak.

Térjünk vissza az előző példához.

Végül a konyhád felújítását a blogot üzemeltető cégre bíztad. És gyorsan megcsinálták, nagyon jól dolgoztak és elégedett voltál.

De az van, hogy később e-mailben más tartalmat is küldtek neked a blogjukról:

  • Hogyan kell ápolni a konyhai munkalapot.
  • Milyen termékek a legjobbak a szekrények tisztítására.
  • Trükkök a készülékek élettartamának meghosszabbítására.

Olyan információk, amelyek jelenleg nagyon hasznosak az ügyfél számára, és amelyek hűségessé teszik őt márkájához.

8. Középtávon jövedelmezőbb

Ha van haszna egy érdekes blognak, akkor az a következő: ez egy nagyon jövedelmező stratégia, de középtávon.

A blognak köszönhető:

  • Minősített forgalmat vonz (a kulcsszavak megfelelő kiválasztásával)

  • Bizalmat építesz azáltal, hogy elmagyarázod, hogyan dolgozol

  • Fejleszti a márkádat, szaértői státuszod azáltal, hogy megmutatja a versenytársakkal szembeni különbségeid

  • Megoldja a potenciális ügyfeleid esetleges kifogásait.

Ez a „toborzási” módszer nagyon jövedelmező, de szem előtt kell tartanod, hogy nem hoz azonnali eredményt.

Egy bloghoz türelem és kitartás kell, de mint látjuk, az eredmény megéri.

A SEO-n keresztüli kapcsolatok megnyerése 10-szer olcsóbb, mint a Google Ads és 7-szer olcsóbb, mint a Facebook hirdetések. De az a helyzet, hogy ügyfeleket (nem kapcsolatokat) szerezni SEO-n keresztül 66-szor olcsóbb, mint a Facebook-hirdetésekkel.

Most, hogy ezt tudod, mondd: 

Megéri vagy sem blogot írni?

Mi a teendő ha nincs időd, vagy nem tudod, hogyan keress kulcsszavakra?

A bejegyzések megírása időt, erőfeszítést igényel, és a kulcsszavak tanulmányozásához és a szöveg optimalizálásához SEO ismerete szükséges.

De ahogy a bejegyzésben is láthattad, sokat veszíthetsz, ha a cégednek nincs blogja.

Emiatt… gondoltál már arra, hogy delegáld a blog kezelését?

 

Találhatsz olyan szövegírókat, akik részben vagy teljes egészében leveszik a válladról a blog cikkek írásának gondját. 

 

 

Összegzés

A blogolás, a cikkek írása növeli a szakértői státuszod, építi a márkád, az ügyfélbizalmat. A munkafolyamataid, az ügyfelekkel való komunikációd bemutatásával betekintést engedsz értékrendedbe, módszereidbe, mellyel megszerezheted azok bizalmát akik még nem ismernek, illetve növelheted meglévő ügyfeleid hűségét. A keresőmotorok legfőbb szempontjainak megfelelőséged erősíted, olcsóbban, mintha hirdetésekkel tennéd. 

Időt spórolhatsz azzal, ha a felmerülő problémákat a blogbejegyzésben leírod és azzal is, ha az elkészült cikeket felhasználod a közösségi média megjelenéseidben.

Kitartó munkát igényel, de mindenképpen megéri. 

Ha Neked miben segíthetünk?

Több
cikk

Tervezd az éved!

„Céltalan hajósnak egyik szél sem kedvez” (Seneca)

Töltsd le az évtervezőt és valósítsd meg az álmaid!