Hatásos-e ma az email marketing?

Kicsit másképpen kérdezve:
Hatásos ma is az e-mail marketing?

Sokan azt vallják, hogy az e-mail marketing ma már idejét múlt.

Rengeteg e-mailt kapunk, sokat törlünk, így könnyű arra a következtetésre  jutni, hogy ma ez már elavult. Ráadásul ott a közösségi média, melyben a reklám tevékenység is egyre nagyobb teret hódít. És egyre több is van ezekből. 

Hadd mutassam meg mégis az e-mail marketing jelentőségét. 

Amiről szó lesz: 

Először is szeretném idézni Ray Tomlinsont – az e-mail feltalálóját.

„I see email being used, by and large, exactly the way I envisioned. In particular, it’s not strictly a work tool or strictly a personal thing. Everybody uses it in different ways, but they une it way they find works for them”

Ez valahogy így szól magyarul:

„Látom, hogy az e-maileket a többség pontosan úgy használja, ahogy elképzeltem. Nem szigorúan munkaeszköz vagy szigorúan személyes dolog. Mindenki különböző módon használja, de abban egyek, hogy megtalálják a számukra megfelelő felhasználási módot.”

Számomra ebből is egyértelmű, hogy sokan, nagyon sokan használják az e-mailezést, mégha különbözőképpen is.

 

Nézzük a számokat. Egy kis statisztika:

2019-ben megközelítőleg 3,9 milliárd e-mail felhasználó, ami várhatóan 2024-re 4,48 milliárdra fog növekedni.

A világ népességének fele! Ez hatalmas szám!

Az ügyfelek 72 %-a inkább az e-mail marketinget részesíti előnyben, a más típusúakkal szemben

Az e-maileket ma már különböző felületeken olvashatjuk, így ott van a telefonunkon is. Ráadásul az e-mailek össze vannak kötve a különböző alkalmazásokkal.

Én azt vallom, hogy a legeredményesebb konverziójú marketingcsatorna, ma is! Ha neked nem, valamit rosszul csinálsz!

Ha megfelelő értéket adsz e-mailjeidben, akkor az e-mailjeid:

Hogyan lehet segítségedre az e-mail marketing?

Nézzünk néhány példát!

e-kereskedelem:

Biztosan Veled is előfordult már, hogy valamit nézegettél a neten, vásárlási szándékkal, majd valamiért abbahagytad a vásárlást. Lehet azért, mert még meg akarod gondolni, de lehet, hogy felálltál a géptől, vagy megzavartak e tevékenységedben, így esetleg el is feledted ott felejtett termékeid. 

Ha valaki elhagyja a kosarat vásárlás nélkül, küldj emlékeztető e-mailt, akár valamiféle kedvezményt is kínálva:

Küldj szép, vonzó, színes emailt, képekkel, szöveggel, cselekvésre ösztönző gombokkal!

Tapasztalat:

3 elhagyott kosárra figyelmeztető email nagyjából 69%-kal több vásárlást eredményez, mint egyetlen email!

Flash akció:

Akcióról kiküldendő e-mailt az alábbia alapján érdemes kiküldeni:

És ez nem csak eladásról szól, nem csak a dolgok népszerűsítéséről szól a közösség számára!

Ügyfélgondozásról, „nevelésről” is szól, márka építésről.

Biztos feltűnt már Neked, hogy egyes cégektől szebb, kifejezetten mutatós e-mailek érkeznek, másoktól pedig nem. 

A márka arculatát követő e-mail is a brand építés egyik eleme, így jelentőség teljes. 

Tehát ha van egy új ügyfeled, feliratkozód, ne felejts neki e-mailt küldeni: 

Megjegyzés: Az azonnali emailben köszönjük meg, hogy minket, termékünket választotta, s erősítsük meg abban, hogy jó választás volt, azzal, hogy segítjük a használatban. A következő email is szólhat arról, hogyan használhatja még jobban a terméket. Segítsük, irányítsuk őt.

Egy későbbi e-mailben (akár 4 napnál későbbi is lehet) megérdezhetjük, hogy mennyire volt elégedett a termékkel, kérhetünk építő javaslatokat a további fejlődésünk érdekében. 

Egy aprólékosan kidolgozott kampány , amelynek célja a meglévő érdeklődés felkeltése, azok számára, akik kb 3 hónapja nem látogatták az oldaladat, vagy nem vásároltak, nagyszerű módja annak, hogy visszatérjenek, vásároljanak.
Pl. küldhetsz nekik kupont, kedvezményre jogosító kódot, vagy csak tudatod velük mi újság van a vállalkozásod táján.

Tapasztalati tények

Amikor e-mailt küldesz, ne feledd, hogy kedd, szerda, csütörtök a legnépszerűbb nap a küldésre. így mivel legtöbbet akkor kapják az emberek, én inkább azt javaslom, hogy Te más napokon küldd azokat.

Itt is jó, ha végiggondolod, hogy a Te ideális ügyfeled mikor olvas e-mailt?

Email marketing ereje:
írsz egy emailt, ami pénzt termel Neked.

Lehet most azt gondolod: jó, jó, mindez igazán jól hangzik, de ki győzi mindezt követni?

Nos: nem kell aggódni, erre is kitaláltak már jól működő, automatizált folyamatokkal bíró hírlevélküldő rendszereket, melyeket természetesen a weboldaladdal is össze lehet kötni. 

Így Te egyszer írod meg az adott e-mailt, e-maileket, s a rendszer a felhasználó adott viselkedése alapján küldi ki a megfelelőt. Teljesen automatikusan. Akár akkor is, amikor Te jól megérdemelt pihenésedet töltöd.

Az ilyen hírlevélküldő rendszerek közül a legfejlettebb magyar, a SalesAutopilot. Jól felépített rendszere ingyenesen is elérhető, kipróbálható, használható. Könnyen érthető cikkekkel, videókkal vezetnek be a használatába, így aki kíváncsi rá, és szeretné megtanulni, az megteheti. 

Ha Neked nincs türelmed ilyesmit tanulni, vagy egyszerűen csak nem érdekel, de szeretnéd élvezni a hasznát, akkor írj nekem, szívesen kiépítem és üzemeltetem helyetted. 

Több
cikk

Tervezd az éved!

„Céltalan hajósnak egyik szél sem kedvez” (Seneca)

Töltsd le az évtervezőt és valósítsd meg az álmaid!