Ismerős a helyzet? Elkészülünk álmaink honlapjával, amin olyan sokáig dolgoztunk, de mégsem érkezik a várt eredmény.Nincsenek látogatók, megrendelések pedig annál kevésbé és egy idő után elgondolkodunk, hogy megérte-e az a sok belefektetett pénz és idő.
Mielőtt visszatérnénk a jól ismert szájról szájra módszerhez viszont, érdemes megértenünk, hogy miért nem látogatják oldalunkat és mit tehetünk azért, hogy minél több felhasználót vonzzunk.
A megfejtés a vártnál egyszerűbb, annak érdekében, hogy vállalkozásunk online jelenlétét mások is észrevegyék, nem elég egy szép és felhasználóbarát weblap. A legtöbben talán nem is tudják, vagy csak megfeledkeznek róla, de a találati listában szereplő pozíciónk a kulcsa honlapunk sikerességének.
Hogy ez mit jelent?
Azt jelenti, hogy honlapunk ki van szolgáltatva a keresőprogramok „ízlésének”. Mivel mindannyian tapasztalatból tudjuk, hogy általában csak az első oldalt olvassuk végig kereséseink során (ami 8-10 találatot jelent) mindennél fontosabb, hogy mi is szerepeljünk ezek között. Ahhoz, hogy az első helyen dobja fel a Google az oldalunkat, amikor Marika néni rákeres a túrósrétes receptjére, bizonyos szempontokat észben kell tartanunk a recept írása folyamán.
Itt jön képbe a SEO, angol mozaikszó, jelentése: keresőoptimalizálás, avagy Search Engine Optimization.
Mi az a Google-barát cikk szerkesztés?
Bár a cél mindig az, hogy az ideális felhasználóinknak hasznos tartalommal álljunk elő, az igazság az, hogy úgy is lehetséges cikkeket, blogbejegyzéseket írni, hogy a Googlenak tetszen, így több látogatót nyerve.
A SEO szerkesztés leegyszerűsítve annyit jelent, hogy egy olyan nyelvezetet használva írjuk meg a cikkünket, aminek hála a Google algoritmusa biztosan az első találatok közt dobja majd fel, az adott kulcsszavak keresése során.
De ha ez így működik, miért nem rögtön csak arra fókuszálunk, hogy a keresőnek megfelelően írjunk?
Nem szabad megfeledkeznünk a felhasználói élményről sem. A Google elsődleges célja, hogy a legjobb tartalmakat közvetítse az adott kulcsszó találatai közül. Emiatt, szigorú szempontok alapján méri fel a posztok és oldalak minőségét a felhasználói élmény alapján.
Figyelik:
- a weblapon töltött időt
- hogy a felhasználó átlép-e a weblapnak egy másik oldalára
- hogy mennyi időbe telik mire a felhasználó visszatér a keresőbe a weblap megtekintése után
stb…
Ha a Google azt látja hogy:
- kevesen kattintanak a postra, mikor az első találatok közt jeleníti meg
- a felhasználók nem nézik meg az oldal többi tartalmát
- a felhasználók kevés időt töltenek az oldalon
Ilyenkor úgy értelmezi, hogy az adott cikk/post/bejegyzés „rossz” és nem érdemli, hogy a találatok csúcsára kerüljön.
Ezzel búcsút vehetünk oldalunk látogatóitól. Mielőtt beleásnánk magunkat tehát a SEO-ba, érdemes észben tartani, hogy mind a felhasználóink, mind a Google elégedett kell, hogy legyen tartalmainkkal. Mindkettőre egyenlően oda kell figyelnünk, mert boldog felhasználó = boldog google ( = boldog Te).
Julién López Imola
szövegíró