MOBIUSWEBDESIGN LOGO

Miért nem dobja fel az oldalamat a Google?

Ismerős a helyzet? Elkészülünk álmaink honlapjával, amin olyan sokáig dolgoztunk, de mégsem érkezik a várt eredmény.Nincsenek látogatók, megrendelések pedig annál kevésbé és egy idő után elgondolkodunk, hogy megérte-e az a sok belefektetett pénz és idő.

Mielőtt visszatérnénk a jól ismert szájról szájra módszerhez viszont, érdemes megértenünk, hogy miért nem látogatják oldalunkat és mit tehetünk azért, hogy minél több felhasználót vonzzunk.

A megfejtés a vártnál egyszerűbb, annak érdekében, hogy vállalkozásunk online jelenlétét mások is észrevegyék, nem elég egy szép és felhasználóbarát weblap. A legtöbben talán nem is tudják, vagy csak megfeledkeznek róla, de a találati listában szereplő pozíciónk a kulcsa honlapunk sikerességének.

Hogy ez mit jelent?

Azt jelenti, hogy honlapunk ki van szolgáltatva a keresőprogramok „ízlésének”. Mivel mindannyian tapasztalatból tudjuk, hogy általában csak az első oldalt olvassuk végig kereséseink során (ami 8-10 találatot jelent) mindennél fontosabb, hogy mi is szerepeljünk ezek között. Ahhoz, hogy az első helyen dobja fel a Google az oldalunkat, amikor Marika néni rákeres a túrósrétes receptjére, bizonyos szempontokat észben kell tartanunk a recept írása folyamán.

Itt jön képbe a SEO, angol mozaikszó, jelentése: keresőoptimalizálás, avagy Search Engine Optimization.

Mi az a Google-barát cikk szerkesztés?

Bár a cél mindig az, hogy az ideális felhasználóinknak hasznos tartalommal álljunk elő, az igazság az, hogy úgy is lehetséges cikkeket, blogbejegyzéseket írni, hogy a Googlenak tetszen, így több látogatót nyerve.

A SEO szerkesztés leegyszerűsítve annyit jelent, hogy egy olyan nyelvezetet használva írjuk meg a cikkünket, aminek hála a Google algoritmusa biztosan az első találatok közt dobja majd fel, az adott kulcsszavak keresése során.

De ha ez így működik, miért nem rögtön csak arra fókuszálunk, hogy a keresőnek megfelelően írjunk?

Nem szabad megfeledkeznünk a felhasználói élményről sem. A Google elsődleges célja, hogy a legjobb tartalmakat közvetítse az adott kulcsszó találatai közül. Emiatt, szigorú szempontok alapján méri fel a posztok és oldalak minőségét a felhasználói élmény alapján.

Figyelik:

  • a weblapon töltött időt
  • hogy a felhasználó átlép-e a weblapnak egy másik oldalára
  • hogy mennyi időbe telik mire a felhasználó visszatér a keresőbe a weblap megtekintése után

stb…

Ha a Google azt látja hogy:

  • kevesen kattintanak a postra, mikor az első találatok közt jeleníti meg
  • a felhasználók nem nézik meg az oldal többi tartalmát
  • a felhasználók kevés időt töltenek az oldalon Ilyenkor úgy értelmezi, hogy az adott cikk/post/bejegyzés „rossz” és nem érdemli, hogy a találatok csúcsára kerüljön.

    Ezzel búcsút vehetünk oldalunk látogatóitól. Mielőtt beleásnánk magunkat tehát a SEO-ba, érdemes észben tartani, hogy mind a felhasználóink, mind a Google elégedett kell, hogy legyen tartalmainkkal. Mindkettőre egyenlően oda kell figyelnünk, mert boldog felhasználó = boldog google ( = boldog Te).

Julién López Imola

szövegíró

Több
cikk

Weblapot szeretnél?
Jó helyen jársz!

EGY HONLAP FELÉPÍTÉSÉNEK KEZDŐ LÉPÉSEI

INGYENES PDF

Iratkozz fel és tudd meg mit érdemes tenned ahhoz, hogy honlapod a vállalkozásod, céged növekedését szolgálja!