Hatásos-e ma az email marketing?

Kicsit másképpen kérdezve:
Hatásos ma is az e-mail marketing?

Sokan azt vallják, hogy az e-mail marketing ma már idejét múlt.

Rengeteg e-mailt kapunk, sokat törlünk, így könnyű arra a következtetésre  jutni, hogy ma ez már elavult. Ráadásul ott a közösségi média, melyben a reklám tevékenység is egyre nagyobb teret hódít. És egyre több is van ezekből. 

Hadd mutassam meg mégis az e-mail marketing jelentőségét. 

Amiről szó lesz: 

Először is szeretném idézni Ray Tomlinsont – az e-mail feltalálóját.

„I see email being used, by and large, exactly the way I envisioned. In particular, it’s not strictly a work tool or strictly a personal thing. Everybody uses it in different ways, but they une it way they find works for them”

Ez valahogy így szól magyarul:

„Látom, hogy az e-maileket a többség pontosan úgy használja, ahogy elképzeltem. Nem szigorúan munkaeszköz vagy szigorúan személyes dolog. Mindenki különböző módon használja, de abban egyek, hogy megtalálják a számukra megfelelő felhasználási módot.”

Számomra ebből is egyértelmű, hogy sokan, nagyon sokan használják az e-mailezést, mégha különbözőképpen is.

 

Nézzük a számokat. Egy kis statisztika:

2019-ben megközelítőleg 3,9 milliárd e-mail felhasználó, ami várhatóan 2024-re 4,48 milliárdra fog növekedni.

A világ népességének fele! Ez hatalmas szám!

Az ügyfelek 72 %-a inkább az e-mail marketinget részesíti előnyben, a más típusúakkal szemben

Az e-maileket ma már különböző felületeken olvashatjuk, így ott van a telefonunkon is. Ráadásul az e-mailek össze vannak kötve a különböző alkalmazásokkal.

Én azt vallom, hogy a legeredményesebb konverziójú marketingcsatorna, ma is! Ha neked nem, valamit rosszul csinálsz!

Ha megfelelő értéket adsz e-mailjeidben, akkor az e-mailjeid:

Hogyan lehet segítségedre az e-mail marketing?

Nézzünk néhány példát!

e-kereskedelem:

Biztosan Veled is előfordult már, hogy valamit nézegettél a neten, vásárlási szándékkal, majd valamiért abbahagytad a vásárlást. Lehet azért, mert még meg akarod gondolni, de lehet, hogy felálltál a géptől, vagy megzavartak e tevékenységedben, így esetleg el is feledted ott felejtett termékeid. 

Ha valaki elhagyja a kosarat vásárlás nélkül, küldj emlékeztető e-mailt, akár valamiféle kedvezményt is kínálva:

Küldj szép, vonzó, színes emailt, képekkel, szöveggel, cselekvésre ösztönző gombokkal!

Tapasztalat:

3 elhagyott kosárra figyelmeztető email nagyjából 69%-kal több vásárlást eredményez, mint egyetlen email!

Flash akció:

Akcióról kiküldendő e-mailt az alábbia alapján érdemes kiküldeni:

És ez nem csak eladásról szól, nem csak a dolgok népszerűsítéséről szól a közösség számára!

Ügyfélgondozásról, „nevelésről” is szól, márka építésről.

Biztos feltűnt már Neked, hogy egyes cégektől szebb, kifejezetten mutatós e-mailek érkeznek, másoktól pedig nem. 

A márka arculatát követő e-mail is a brand építés egyik eleme, így jelentőség teljes. 

Tehát ha van egy új ügyfeled, feliratkozód, ne felejts neki e-mailt küldeni: 

Megjegyzés: Az azonnali emailben köszönjük meg, hogy minket, termékünket választotta, s erősítsük meg abban, hogy jó választás volt, azzal, hogy segítjük a használatban. A következő email is szólhat arról, hogyan használhatja még jobban a terméket. Segítsük, irányítsuk őt.

Egy későbbi e-mailben (akár 4 napnál későbbi is lehet) megérdezhetjük, hogy mennyire volt elégedett a termékkel, kérhetünk építő javaslatokat a további fejlődésünk érdekében. 

Egy aprólékosan kidolgozott kampány , amelynek célja a meglévő érdeklődés felkeltése, azok számára, akik kb 3 hónapja nem látogatták az oldaladat, vagy nem vásároltak, nagyszerű módja annak, hogy visszatérjenek, vásároljanak.
Pl. küldhetsz nekik kupont, kedvezményre jogosító kódot, vagy csak tudatod velük mi újság van a vállalkozásod táján.

Tapasztalati tények

Amikor e-mailt küldesz, ne feledd, hogy kedd, szerda, csütörtök a legnépszerűbb nap a küldésre. így mivel legtöbbet akkor kapják az emberek, én inkább azt javaslom, hogy Te más napokon küldd azokat.

Itt is jó, ha végiggondolod, hogy a Te ideális ügyfeled mikor olvas e-mailt?

Email marketing ereje:
írsz egy emailt, ami pénzt termel Neked.

Lehet most azt gondolod: jó, jó, mindez igazán jól hangzik, de ki győzi mindezt követni?

Nos: nem kell aggódni, erre is kitaláltak már jól működő, automatizált folyamatokkal bíró hírlevélküldő rendszereket, melyeket természetesen a weboldaladdal is össze lehet kötni. 

Így Te egyszer írod meg az adott e-mailt, e-maileket, s a rendszer a felhasználó adott viselkedése alapján küldi ki a megfelelőt. Teljesen automatikusan. Akár akkor is, amikor Te jól megérdemelt pihenésedet töltöd.

Az ilyen hírlevélküldő rendszerek közül a legfejlettebb magyar, a SalesAutopilot. Jól felépített rendszere ingyenesen is elérhető, kipróbálható, használható. Könnyen érthető cikkekkel, videókkal vezetnek be a használatába, így aki kíváncsi rá, és szeretné megtanulni, az megteheti. 

Ha Neked nincs türelmed ilyesmit tanulni, vagy egyszerűen csak nem érdekel, de szeretnéd élvezni a hasznát, akkor írj nekem, szívesen kiépítem és üzemeltetem helyetted. 

Több
cikk

Weblapot szeretnél?
Jó helyen jársz!

EGY HONLAP FELÉPÍTÉSÉNEK KEZDŐ LÉPÉSEI

INGYENES PDF

Iratkozz fel és tudd meg mit érdemes tenned ahhoz, hogy honlapod a vállalkozásod, céged növekedését szolgálja!